loading...

آشنایی بیشتر با انواع پکینگ برج خنک کننده

بازدید : 74
يکشنبه 28 آذر 1400 زمان : 12:41

پکینگ برج خنک کننده چیست؟

پکینگ برج خنک کننده جزء یکی از مهم ترین قطعات برج خنک کننده می باشد. پکینگ برج خنک کننده حداکثر تماس بین هوا و آب را ایجاد می کند. بنابراین انتخاب پکینگ برج خنک کننده مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. پکینگ برج خنک کننده دو وظیفه اصلی دارد، که عبارت است از:

  • افزایش سطح تماس آب و هوا در برج خنک کننده
  • افزایش مدت زمان تماس و برخورد هوا و آب در برج خنک کننده

پکینگ برج خنک کننده از نظر نحوه عملکرد به صورت کلی به دو نوع پکینگ فیلم و پکینگ اسپلش ضد رسوب تقسیم بندی می شوند که این دو نوع پکینگ برج خنک کننده با استفاده از مشخصات هندسی و فرم خاص خود، باعث افزایش سطح تماس و نیز طولانی شدن زمان برخورد هوا و آب می شوند.

وظیفه اصلی پکینگ ها در برج خنک کننده، افزایش سطح تماس آب یا سیال خنک شونده با هوا می باشد. در حقیقت پکینگ برج خنک کننده با روش های مختلفی به افزایش سطح تماس آب و هوا کمک می کنند و باعث می شوند میزان آب بیشتری بتواند خنک شود.

طبقه بندی پکینگ های برج خنک کننده از لحاظ جنس

  1. پکینگ چوبی برج خنک کننده

این نوع پکینگ های برج خنک کننده در گذشته در برج های خنک کننده صنعتی و پکیج استفاده می شد و امروزه به ندرت از آن ها استفاده می شود. باید توجه داشت که در اکثر موارد امکان جایگزینی پکینگ های چوبی با پکینگ های پلیمری وجود دارد که عموما سبب افزایش راندمان برج خنک کننده می شود بنابراین بهتر است در این موارد از متخصصین طراح استفاده شود.

مزیت های پکینگ چوبی برج خنک کننده

  • عدم نیاز به تکنولوژی خاص

معایب پکینگ چوبی برج خنک کننده

  • قیمت بالا
  • راندمان پایین
  • کم بودن تامین کنندگان فعلی
  • وزن بسیار بیشتر از انواع پلیمری
  1. پکینگ PVC برج خنک کننده

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از پکینگ های پلیمری به شدت رواج یافت. یکی از انواع اصلی پکینگ های برج خنک کننده موجود از لحاظ جنس پکینگ های PVC می باشد.

انواع پکینگ های برج خنک کننده از لحاظ عملکردی خود دارای مدل ها و تیپ های مختلفی هستند.

مزیت های پکینگ PVC برج خنک کننده

  • وزن پایین
  • قیمت بسیار مناسب

معایب پکینگ PVC برج خنک کننده

  • عدم امکان جوش بین ورق ها
  • خشک شدن و شکننده شدن در مقابل تابش نور مستقیم خورشید
  1. پکینگ PP برج خنک کننده

این پکینگ های برج خنک کننده نیز از لحاظ کلی مانند پکینگ های PVC می باشند و در انواع مختلف تولید شده اند.

مزیت های پکینگ PP برج خنک کننده

  • انعطاف پذیری
  • امکان جوش دادن ورقه ها
  • مقاومت در برابر نور مستقیم خورشید

معایب پکینگ PP برج خنک کننده

  • قابلیت اشتعال پذیری بالا
  • قیمت بالا تر نسبت به پکینگها

طبقه بندی پکینگ های برج خنک کننده از لحاظ نوع عملکرد

  1. پکینگ فیلمی برج خنک کننده

دلیل نام گذاری این نوع پکینگ های برج خنک کننده به دلیل شرایط عملکرد آن ها در برخورد با آب و یا سیال خنک شونده است. هنگامی که آب بر روی این نوع پکینگ های برج خنک کننده ریخته می شود، فیلمی (سطحی) از آب بر روی ورقه ها تشکیل می شود. تشکیل این فیلم سطحی سبب می شود در حجم یکسان، سطح برخورد آب و هوا بیشتر شده و تبخیر سطحی افزایش یابد و در نتیجه سیال خنک شود. بزرگ ترین مزیت پکینگ های فیلمی برج خنک کننده، راندمان تبخیر بالا تر از پکینگ های اسپلش است. بزرگ ترین عیب این نوع پکینگ های برج خنک کننده گرفتگی حفره های آن به دلیل ایجاد رسوب به مرور زمان است. شایان ذکر است که پکینگ های فیلمی برج خنک کننده خود دارای انواع مختلف و با ابعاد حفره های مختلف می باشند که هر کدام کاربری خاصی دارند لیکن اصول خنک کردن و تبخیر سطحی در آن ها یکسان می باشد.

مزیت های پکینگ فیلمی برج خنک کننده

  • قیمت مناسب
  • راندمان بالای تبخیر

معایب پکینگ فیلمی برج خنک کننده

  • ایجاد افت فشار هوای بیشتر
  • نیاز به تعویض بعد از 3- 4 سال
  • گرفتگی شدید در صورت استفاده در آب با سختی بیش از 150 -200
  1. پکینگ اسپلش یا شبکه ای برج خنک کننده

نام گذاری این نوع از پکینگ های برج خنک کننده از صدای چکیدن قطرات آب و پاشش آن به اطراف گرفته شده است. اصلی ترین کاربرد این پکینگ های برج خنک کننده در مواردی است که سختی آب بالا باشد. عملکرد این نوع پکینگ های برج خنک کننده به این صورت می باشد که پس از ریختن قطرات آب بر روی شبکه پکینگ برج خنک کننده، هر قطره به قطرات ریزتری تقسیم شده و در نتیجه تبخیر سطحی بر خلاف پکینگ های فیلمی برج خنک کننده که روی سطح پکینگ انجام می شد، بین قطرات ریز آب و هوا صورت می پذیرد. به دلیل سطح کم این نوع پکینگ های برج خنک کننده رسوب خیلی کم تری از پکینگ های فیلمی برج خنک کننده بر روی آن ایجاد شده ولی راندمان تبخیر آن از پکینگ های فیلمی برج خنک کننده به مراتب کم تر است. خود پکینگ های اسپلش برج خنک کننده نیز دارای انواع مختلفی از جمله: پکینگ اسپلش گرید، پکینگ تریپل اسپلش و پکینگ های NC و VC می باشند لیکن در اصول عملکرد با هم دیگر مشترک هستند.

مزیت های پکینگ اسپلش برج خنک کننده

  • عدم نیاز به تعویض تا مدت طولانی
  • قابل استفاده در برج های خنک کننده صنعتی
  • رسوب بسیار کم تر نسبت به پکینگ فیلمی برج خنک کننده

معایب پکینگ اسپلش برج خنک کننده

  • قیمت بالا تر از پکینگ فیلمی برج خنک کننده
  • راندمان تبخیر کم تر از پکینگ فیلمی برج خنک کننده

انواع پکینگ اسپلش برج خنک کننده

  • پکینگ تیوب اسپلش

پکینگ تیوب اسپلش نوع دیگر از پکینگ برج خنک کننده بوده که در انواع برج خنک کننده صنعتی و تهویه مطبوع به کار برده می شود. این مدل پکینگ برج خنک کننده مقاومت خوبی در برابر رسوب گرفتگی برج خنک کننده جریان متقاطع برخوردار است.

  • پکینگ رندوم اسپلش

پکینگ رندوم اسپلش دارای ساختاری استکانی شکل به صورت استوانه های کوچک در برج خنک کننده ریخته می شود. این مدل پکینگ در انواع برج خنک کننده جریان مخالف و متقاطع به کار برده می شود. نام دیگر پکینگ رندوم اسپلش پال رینگ یا استکانی می باشد که در اسکرابر ها نیز مورد استفاده و بهره برداری قرار می ‌گیرند.

  • پکینگ گرید اسپلش

پکینگ گرید اسپلش نوعی پکینگ مدیا می باشد که ساختار گرید مانند یا شبکه مانند دارد که به آن پکینگ شبکه ای نیز می گویند. پکینگ گرید اسپلش برای آب های بسیار کثیف همانند پالایشگاه ها و نیروگاه های بزرگ مناسب می باشد. در این نوع سیستم ها برج خنک کننده ترکیبی از یک سازه بتن و فایبرگلاس می باشند. پکینگ های گرید اسپلش در این سیستم با ارتفاع چیدمان تا حتی 200 سانتی متر به صورت پکیج قرار می ‌گیرند.

  • پکینگ توربو اسپلش

پکینگ توربو اسپلش نوعی پکینگ مدیا می باشد که دارای ساختاری 7 و 8 می باشد. ساختار پکینگ های اسپلش از نوع توربو سبب می شود که از این مدل پکینگ در برج های خنک کننده ارتفاع بالا با ارتفاع چیدمان بالا استفاده شود. پکینگ های توربو اسپلش از متریال پلی پروپلینPP تولید و طراحی می شوند. پکینگ های توربو بیشتر در برج های خنک کننده ای به کار برده می شوند که دمای آب داغ بالای 90 درجه سانتی گراد می ‌باشد. دمای کاری این مدل پکینگ در برج خنک کننده معادل با 98 درجه سانتی گراد می باشد.

  • پکینگ نت اسپلش

پکینگ نت اسپلش نوعی مرغوب و رایج از انواع پکینگ اسپلش در برج خنک کننده می باشد. متریال اصلی پکینگ نت اسپلش پلی پروپلین می باشد. مقاومت بالای پکینگ نت اسپلش در مقابل دمای بالای آب سبب شده که در کاربری صنعتی از برج خنک کننده کاربری زیادی پیدا نماید. پکینگ های نت اسپلش ابعادی معادل با 100 در 30 در ارتفاع 30 سانتی متر می باشد. پکینگ های نت اسپلش در میان انواع پکینگ اسپلش برج خنک کننده یکی از مقاوم ترین نوع مدیا محسوب شده که خاصیت ضد رسوب خوبی نیز دارد.

نحوه عملکرد انواع مختلف پکینگ در برج خنک کننده

نوع اول که به پکینگ فیلمی یا آبشاری مشهور است، پکینگ آبشاری با ایجاد لایه ‌های نازک آب در داخل برج خنک کننده سطح تماس انتقال را انجام می دهد بدین ترتیب سطح تماس و زمان آن بیشتر می‌ شود. جنس این نوع پکینگ عموماً از ورق های پلیمری متریال پی وی سی pvc یا پلی پروپیلن ppبا ضخامت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میکرون می باشد شکل ظاهری آن ها به صورت مورب و مواج و زنبوری است، تاآب به صورت لایه های نازک دراید .

ورق های پلیمری متریال pvc با چسب به هم متصل می شود و این سبب می شود مقاومت کم تری داشته باشند اما در برابر عوامل مانند چربی ها و روغن ها و اسید ها و غیره بسیار با دوام و همچنین قابل بازیافت می باشند. پکینگ مدیا های که جنس آن ها پلی پروپیلن است با جوش حرارتی به هم متصل می شوند که دارای دوام و استحکام بیشتری نسبت به نوع پی وی سی می باشد .

ورقه های پکینگ برج خنک کننده فیلمی باید با فاصله های درست و دقیق طراحی شده باشند زیرا این فاصله ها نه تنها برای سطح انتقال حرارت خوب و عبور هوا کاربرد دارد بلکه کم تر دچارگرفتگی می ‌شود به دلیل این که در پکینگ فیلمی آب به صورت لایه نازکی جریان دارد بنابراین آب باید به صورت یکنواخت توزیع شود اگر قسمتی خشک بماند کارایی دستگاه کاهش می یابد.

عمدتاً فاصله ورق ها ۳ و ۴ دهم اینچ یا ۱۹ میلی متر می باشد اگر فاصله از این مقدار کم تر باشد جلبک ها و رسوبات سبب گرفتگی پکینگ مدیا شده و ممکن است برج خنک کننده خاموش شود زیرا بر الکتروموتور دستگاه فشار وارد می شود و سبب خاموشی برج خنک کننده می شود.

نوع دیگر از پکینگ ها مدل اسپلش آن می باشد. همان طور که از نام این پکینگ پیداست آب در این نوع پکینگ به صورت قطره ‌ای یا پاششی انجام می شود و سطح تماس آب و هوا را ایجاد می کند. در این نوع پکینگ از چوب استفاده می شده است اما امروزه طراحان از جنس پی وی سی برای دوام بیشتر در ساخت پکینگ اسپلش استفاده می شود. کاربرد این نوع پاکینگ بیشتر در مکان هایی که دارای سختی آب می باشد مورد استفاده است زیرا آب به صورت قطره ای و متوالی مانع از ایجاد رسوب در پکینگ می شود و راندمان برج خنک کننده می شود و امکان خرابی را کم تر می کند.

عوامل مهم در تهیه و تولید پکینگ برج خنک کننده

یکی از موارد مهمی که باید با دقت به آن درساخت برج خنک کننده پرداخته شود انتخاب نوع پکینگ برج خنک کننده است یعنی باید به کیفیت آن نیز توجه کنیم به این معنی که به فاکتور هایی مثل مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش پوسیدگی و خوردگی دقت شود این ها همه از مواردی هستند که در تهیه برج خنک کننده باید به آن دقت شود.

فاکتورهای مورد توجه در انتخاب پکینگ برج خنک کننده

فاکتور هایی مهم در انتخاب پکینگ برج خنک کننده عبارت است از:

  • پکینگ برج خنک کننده باید در مقابل حرارت وخوردگی مقاوم باشد.
  • پکینگ برج خنک کننده از نظر استاندارد منطبق با روش های استاندارد تست باشد.
  • پکینگ برج خنک کننده باید در مقابل درجه حرارت آب گرم در زمان مناسب و در مقابل اشعه ماورا بنفش مقاوم باشد .
  • پکینگ برج خنک کننده باید جنس مناسب و مقاومی داشته باشد برای مثال از نوع پلی پروپلین و پی وی سی باشد. (که اکثرا از جنس پی وسی می باشد.)

نکات مهم در راستای تعویض یا تعمیر تعویض پکینگ برج خنک کننده

  • استفاده از رسوب زدا ها هزینه اسید شویی را کاهش می ‌دهد.
  • پکینگ نت اسپلش به راحنی با جت واشر تمیزه می شود و مناسب آب چاه (یا آب سخت) می باشد.
  • رسوب زدایی مناسب عمر سطوح خنک کننده را افزایش می ‌دهد و دیر تر احتیاج به تعویض پیدا می کند.
  • مراحل تعویض پکینگ برج خنک کننده و مونتاژ درست آن حتما باید توسط تکنیسین‌ های با تجربه انجام شود.
  • بازرسی تمامی قطعات برج خنک کننده از جمله پکینگ ‌های برج خنک کننده هر چند وقت یک بار و به موقع صورت گیرد.

پکینگ برج خنک کننده مهتاب گستر

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، مبدل حرارتی صفحه ای، انواع منبع کویل دار، انواع برج خنک کننده و قطعات برج خنک کننده، کندانسور هوایی، دستگاه هواساز، انواع چیلر ها (چیلر تراکمی و چیلر جذبی)، پمپ و سیستم های آبرسانی، انواع فن کویل ها و اسپیلت ها، ساخت انواع دستگاه اگزاست فن، انواع یخساز صنعتی، انواع سختی گیر آب، انواع فیلتر شنی، سیستم های تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید پکینگ برج خنک کننده و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت پکینگ برج خنک کننده، تکنولوژی ها و آپشن های آن ها و مشورت کارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع پکینگ برج خنک کننده به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع پکینگ برج خنک کننده و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پکینگ برج خنک کننده و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

با تشکر از سایت خوب یو آپلود

پکینگ برج خنک کننده چیست؟

پکینگ برج خنک کننده جزء یکی از مهم ترین قطعات برج خنک کننده می باشد. پکینگ برج خنک کننده حداکثر تماس بین هوا و آب را ایجاد می کند. بنابراین انتخاب پکینگ برج خنک کننده مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. پکینگ برج خنک کننده دو وظیفه اصلی دارد، که عبارت است از:

  • افزایش سطح تماس آب و هوا در برج خنک کننده
  • افزایش مدت زمان تماس و برخورد هوا و آب در برج خنک کننده

پکینگ برج خنک کننده از نظر نحوه عملکرد به صورت کلی به دو نوع پکینگ فیلم و پکینگ اسپلش ضد رسوب تقسیم بندی می شوند که این دو نوع پکینگ برج خنک کننده با استفاده از مشخصات هندسی و فرم خاص خود، باعث افزایش سطح تماس و نیز طولانی شدن زمان برخورد هوا و آب می شوند.

وظیفه اصلی پکینگ ها در برج خنک کننده، افزایش سطح تماس آب یا سیال خنک شونده با هوا می باشد. در حقیقت پکینگ برج خنک کننده با روش های مختلفی به افزایش سطح تماس آب و هوا کمک می کنند و باعث می شوند میزان آب بیشتری بتواند خنک شود.

طبقه بندی پکینگ های برج خنک کننده از لحاظ جنس

  1. پکینگ چوبی برج خنک کننده

این نوع پکینگ های برج خنک کننده در گذشته در برج های خنک کننده صنعتی و پکیج استفاده می شد و امروزه به ندرت از آن ها استفاده می شود. باید توجه داشت که در اکثر موارد امکان جایگزینی پکینگ های چوبی با پکینگ های پلیمری وجود دارد که عموما سبب افزایش راندمان برج خنک کننده می شود بنابراین بهتر است در این موارد از متخصصین طراح استفاده شود.

مزیت های پکینگ چوبی برج خنک کننده

  • عدم نیاز به تکنولوژی خاص

معایب پکینگ چوبی برج خنک کننده

  • قیمت بالا
  • راندمان پایین
  • کم بودن تامین کنندگان فعلی
  • وزن بسیار بیشتر از انواع پلیمری
  1. پکینگ PVC برج خنک کننده

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از پکینگ های پلیمری به شدت رواج یافت. یکی از انواع اصلی پکینگ های برج خنک کننده موجود از لحاظ جنس پکینگ های PVC می باشد.

انواع پکینگ های برج خنک کننده از لحاظ عملکردی خود دارای مدل ها و تیپ های مختلفی هستند.

مزیت های پکینگ PVC برج خنک کننده

  • وزن پایین
  • قیمت بسیار مناسب

معایب پکینگ PVC برج خنک کننده

  • عدم امکان جوش بین ورق ها
  • خشک شدن و شکننده شدن در مقابل تابش نور مستقیم خورشید
  1. پکینگ PP برج خنک کننده

این پکینگ های برج خنک کننده نیز از لحاظ کلی مانند پکینگ های PVC می باشند و در انواع مختلف تولید شده اند.

مزیت های پکینگ PP برج خنک کننده

  • انعطاف پذیری
  • امکان جوش دادن ورقه ها
  • مقاومت در برابر نور مستقیم خورشید

معایب پکینگ PP برج خنک کننده

  • قابلیت اشتعال پذیری بالا
  • قیمت بالا تر نسبت به پکینگها

طبقه بندی پکینگ های برج خنک کننده از لحاظ نوع عملکرد

  1. پکینگ فیلمی برج خنک کننده

دلیل نام گذاری این نوع پکینگ های برج خنک کننده به دلیل شرایط عملکرد آن ها در برخورد با آب و یا سیال خنک شونده است. هنگامی که آب بر روی این نوع پکینگ های برج خنک کننده ریخته می شود، فیلمی (سطحی) از آب بر روی ورقه ها تشکیل می شود. تشکیل این فیلم سطحی سبب می شود در حجم یکسان، سطح برخورد آب و هوا بیشتر شده و تبخیر سطحی افزایش یابد و در نتیجه سیال خنک شود. بزرگ ترین مزیت پکینگ های فیلمی برج خنک کننده، راندمان تبخیر بالا تر از پکینگ های اسپلش است. بزرگ ترین عیب این نوع پکینگ های برج خنک کننده گرفتگی حفره های آن به دلیل ایجاد رسوب به مرور زمان است. شایان ذکر است که پکینگ های فیلمی برج خنک کننده خود دارای انواع مختلف و با ابعاد حفره های مختلف می باشند که هر کدام کاربری خاصی دارند لیکن اصول خنک کردن و تبخیر سطحی در آن ها یکسان می باشد.

مزیت های پکینگ فیلمی برج خنک کننده

  • قیمت مناسب
  • راندمان بالای تبخیر

معایب پکینگ فیلمی برج خنک کننده

  • ایجاد افت فشار هوای بیشتر
  • نیاز به تعویض بعد از 3- 4 سال
  • گرفتگی شدید در صورت استفاده در آب با سختی بیش از 150 -200
  1. پکینگ اسپلش یا شبکه ای برج خنک کننده

نام گذاری این نوع از پکینگ های برج خنک کننده از صدای چکیدن قطرات آب و پاشش آن به اطراف گرفته شده است. اصلی ترین کاربرد این پکینگ های برج خنک کننده در مواردی است که سختی آب بالا باشد. عملکرد این نوع پکینگ های برج خنک کننده به این صورت می باشد که پس از ریختن قطرات آب بر روی شبکه پکینگ برج خنک کننده، هر قطره به قطرات ریزتری تقسیم شده و در نتیجه تبخیر سطحی بر خلاف پکینگ های فیلمی برج خنک کننده که روی سطح پکینگ انجام می شد، بین قطرات ریز آب و هوا صورت می پذیرد. به دلیل سطح کم این نوع پکینگ های برج خنک کننده رسوب خیلی کم تری از پکینگ های فیلمی برج خنک کننده بر روی آن ایجاد شده ولی راندمان تبخیر آن از پکینگ های فیلمی برج خنک کننده به مراتب کم تر است. خود پکینگ های اسپلش برج خنک کننده نیز دارای انواع مختلفی از جمله: پکینگ اسپلش گرید، پکینگ تریپل اسپلش و پکینگ های NC و VC می باشند لیکن در اصول عملکرد با هم دیگر مشترک هستند.

مزیت های پکینگ اسپلش برج خنک کننده

  • عدم نیاز به تعویض تا مدت طولانی
  • قابل استفاده در برج های خنک کننده صنعتی
  • رسوب بسیار کم تر نسبت به پکینگ فیلمی برج خنک کننده

معایب پکینگ اسپلش برج خنک کننده

  • قیمت بالا تر از پکینگ فیلمی برج خنک کننده
  • راندمان تبخیر کم تر از پکینگ فیلمی برج خنک کننده

انواع پکینگ اسپلش برج خنک کننده

  • پکینگ تیوب اسپلش

پکینگ تیوب اسپلش نوع دیگر از پکینگ برج خنک کننده بوده که در انواع برج خنک کننده صنعتی و تهویه مطبوع به کار برده می شود. این مدل پکینگ برج خنک کننده مقاومت خوبی در برابر رسوب گرفتگی برج خنک کننده جریان متقاطع برخوردار است.

  • پکینگ رندوم اسپلش

پکینگ رندوم اسپلش دارای ساختاری استکانی شکل به صورت استوانه های کوچک در برج خنک کننده ریخته می شود. این مدل پکینگ در انواع برج خنک کننده جریان مخالف و متقاطع به کار برده می شود. نام دیگر پکینگ رندوم اسپلش پال رینگ یا استکانی می باشد که در اسکرابر ها نیز مورد استفاده و بهره برداری قرار می ‌گیرند.

  • پکینگ گرید اسپلش

پکینگ گرید اسپلش نوعی پکینگ مدیا می باشد که ساختار گرید مانند یا شبکه مانند دارد که به آن پکینگ شبکه ای نیز می گویند. پکینگ گرید اسپلش برای آب های بسیار کثیف همانند پالایشگاه ها و نیروگاه های بزرگ مناسب می باشد. در این نوع سیستم ها برج خنک کننده ترکیبی از یک سازه بتن و فایبرگلاس می باشند. پکینگ های گرید اسپلش در این سیستم با ارتفاع چیدمان تا حتی 200 سانتی متر به صورت پکیج قرار می ‌گیرند.

  • پکینگ توربو اسپلش

پکینگ توربو اسپلش نوعی پکینگ مدیا می باشد که دارای ساختاری 7 و 8 می باشد. ساختار پکینگ های اسپلش از نوع توربو سبب می شود که از این مدل پکینگ در برج های خنک کننده ارتفاع بالا با ارتفاع چیدمان بالا استفاده شود. پکینگ های توربو اسپلش از متریال پلی پروپلینPP تولید و طراحی می شوند. پکینگ های توربو بیشتر در برج های خنک کننده ای به کار برده می شوند که دمای آب داغ بالای 90 درجه سانتی گراد می ‌باشد. دمای کاری این مدل پکینگ در برج خنک کننده معادل با 98 درجه سانتی گراد می باشد.

  • پکینگ نت اسپلش

پکینگ نت اسپلش نوعی مرغوب و رایج از انواع پکینگ اسپلش در برج خنک کننده می باشد. متریال اصلی پکینگ نت اسپلش پلی پروپلین می باشد. مقاومت بالای پکینگ نت اسپلش در مقابل دمای بالای آب سبب شده که در کاربری صنعتی از برج خنک کننده کاربری زیادی پیدا نماید. پکینگ های نت اسپلش ابعادی معادل با 100 در 30 در ارتفاع 30 سانتی متر می باشد. پکینگ های نت اسپلش در میان انواع پکینگ اسپلش برج خنک کننده یکی از مقاوم ترین نوع مدیا محسوب شده که خاصیت ضد رسوب خوبی نیز دارد.

نحوه عملکرد انواع مختلف پکینگ در برج خنک کننده

نوع اول که به پکینگ فیلمی یا آبشاری مشهور است، پکینگ آبشاری با ایجاد لایه ‌های نازک آب در داخل برج خنک کننده سطح تماس انتقال را انجام می دهد بدین ترتیب سطح تماس و زمان آن بیشتر می‌ شود. جنس این نوع پکینگ عموماً از ورق های پلیمری متریال پی وی سی pvc یا پلی پروپیلن ppبا ضخامت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میکرون می باشد شکل ظاهری آن ها به صورت مورب و مواج و زنبوری است، تاآب به صورت لایه های نازک دراید .

ورق های پلیمری متریال pvc با چسب به هم متصل می شود و این سبب می شود مقاومت کم تری داشته باشند اما در برابر عوامل مانند چربی ها و روغن ها و اسید ها و غیره بسیار با دوام و همچنین قابل بازیافت می باشند. پکینگ مدیا های که جنس آن ها پلی پروپیلن است با جوش حرارتی به هم متصل می شوند که دارای دوام و استحکام بیشتری نسبت به نوع پی وی سی می باشد .

ورقه های پکینگ برج خنک کننده فیلمی باید با فاصله های درست و دقیق طراحی شده باشند زیرا این فاصله ها نه تنها برای سطح انتقال حرارت خوب و عبور هوا کاربرد دارد بلکه کم تر دچارگرفتگی می ‌شود به دلیل این که در پکینگ فیلمی آب به صورت لایه نازکی جریان دارد بنابراین آب باید به صورت یکنواخت توزیع شود اگر قسمتی خشک بماند کارایی دستگاه کاهش می یابد.

عمدتاً فاصله ورق ها ۳ و ۴ دهم اینچ یا ۱۹ میلی متر می باشد اگر فاصله از این مقدار کم تر باشد جلبک ها و رسوبات سبب گرفتگی پکینگ مدیا شده و ممکن است برج خنک کننده خاموش شود زیرا بر الکتروموتور دستگاه فشار وارد می شود و سبب خاموشی برج خنک کننده می شود.

نوع دیگر از پکینگ ها مدل اسپلش آن می باشد. همان طور که از نام این پکینگ پیداست آب در این نوع پکینگ به صورت قطره ‌ای یا پاششی انجام می شود و سطح تماس آب و هوا را ایجاد می کند. در این نوع پکینگ از چوب استفاده می شده است اما امروزه طراحان از جنس پی وی سی برای دوام بیشتر در ساخت پکینگ اسپلش استفاده می شود. کاربرد این نوع پاکینگ بیشتر در مکان هایی که دارای سختی آب می باشد مورد استفاده است زیرا آب به صورت قطره ای و متوالی مانع از ایجاد رسوب در پکینگ می شود و راندمان برج خنک کننده می شود و امکان خرابی را کم تر می کند.

عوامل مهم در تهیه و تولید پکینگ برج خنک کننده

یکی از موارد مهمی که باید با دقت به آن درساخت برج خنک کننده پرداخته شود انتخاب نوع پکینگ برج خنک کننده است یعنی باید به کیفیت آن نیز توجه کنیم به این معنی که به فاکتور هایی مثل مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش پوسیدگی و خوردگی دقت شود این ها همه از مواردی هستند که در تهیه برج خنک کننده باید به آن دقت شود.

فاکتورهای مورد توجه در انتخاب پکینگ برج خنک کننده

فاکتور هایی مهم در انتخاب پکینگ برج خنک کننده عبارت است از:

  • پکینگ برج خنک کننده باید در مقابل حرارت وخوردگی مقاوم باشد.
  • پکینگ برج خنک کننده از نظر استاندارد منطبق با روش های استاندارد تست باشد.
  • پکینگ برج خنک کننده باید در مقابل درجه حرارت آب گرم در زمان مناسب و در مقابل اشعه ماورا بنفش مقاوم باشد .
  • پکینگ برج خنک کننده باید جنس مناسب و مقاومی داشته باشد برای مثال از نوع پلی پروپلین و پی وی سی باشد. (که اکثرا از جنس پی وسی می باشد.)

نکات مهم در راستای تعویض یا تعمیر تعویض پکینگ برج خنک کننده

  • استفاده از رسوب زدا ها هزینه اسید شویی را کاهش می ‌دهد.
  • پکینگ نت اسپلش به راحنی با جت واشر تمیزه می شود و مناسب آب چاه (یا آب سخت) می باشد.
  • رسوب زدایی مناسب عمر سطوح خنک کننده را افزایش می ‌دهد و دیر تر احتیاج به تعویض پیدا می کند.
  • مراحل تعویض پکینگ برج خنک کننده و مونتاژ درست آن حتما باید توسط تکنیسین‌ های با تجربه انجام شود.
  • بازرسی تمامی قطعات برج خنک کننده از جمله پکینگ ‌های برج خنک کننده هر چند وقت یک بار و به موقع صورت گیرد.

پکینگ برج خنک کننده مهتاب گستر

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، مبدل حرارتی صفحه ای، انواع منبع کویل دار، انواع برج خنک کننده و قطعات برج خنک کننده، کندانسور هوایی، دستگاه هواساز، انواع چیلر ها (چیلر تراکمی و چیلر جذبی)، پمپ و سیستم های آبرسانی، انواع فن کویل ها و اسپیلت ها، ساخت انواع دستگاه اگزاست فن، انواع یخساز صنعتی، انواع سختی گیر آب، انواع فیلتر شنی، سیستم های تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید پکینگ برج خنک کننده و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت پکینگ برج خنک کننده، تکنولوژی ها و آپشن های آن ها و مشورت کارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع پکینگ برج خنک کننده به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع پکینگ برج خنک کننده و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پکینگ برج خنک کننده و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

با تشکر از سایت خوب یو آپلود

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 94
  • بازدید کلی : 953
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی